« Nazaj na zapise

Si predstavljate, da bi lahko dobili avto na enomesečno preizkusno vožnjo, in bi ga brez kakršnega koli pojasnila, le, da vam ne ustreza, zavrnili. In vzeli na preizkušnjo naslednji model. In drugo znamko. In kupci bi postali soglasni, da je za varnost v prometu pomembno, da avto in njegovo udobje, preden greste z njim na cesto, spoznate. In ker bi ljudje na veliko preizkušali, bi lahko kupovali testna vozila. In jih dobili 40 % ceneje …
Vendar kupci želijo kupovati nova vozila, z nič kilometri na števcu. Želijo kupiti 'vonj novih vozil', 'občutek, da so prvi', ki vozijo v tem avtomobilu.

 

Ali v trgovini lahko zamenjamo spodnje perilo, če domá po njegovi uporabi ugotovimo, da njegov izgled na našem telesu ni lep, da ob robovih ni voljno in mehko, da ni dovolj udobno? Seveda ne. Kdo bo pa kupil perilo, ki ga je nekdo že nosil?

 

Postavimo vprašanje nekoliko širše. Ali kupec lahko vrne izdelek, ki je sicer brezhiben, a je naknadno spoznal, da mu ne ustreza? Če izdelek nima napak, ga kupec praviloma ne more vrniti. Seveda obstajajo tudi izjeme. Kupec lahko vrne izdelek, če ga je kupil na daljavo, npr. v internetni trgovini ali po katalogu, in se z njim pred nakupom ni mogel seznaniti. Lahko ga tudi vrne, če se je tako dogovoril s prodajalcem. Lahko se prodajalec sam odloči za dogovor s kupcem, ki ga na ta način pridobi za nakup izdelka, dogovor pa je lahko tudi del poslovne politike podjetja, ki ta izdelek prodaja.

 

Kateri izdelek lahko menjamo, ko pride enkrat do nas, in ni predmet običajne reklamacije, s katero uveljavljamo garancijo oziroma odgovornost prodajalca za stvarno napako?

 

Načelno lahko prodajalci zamenjajo vsak brezhiben izdelek, ki kupcu ne ustreza. A v praksi je na željo kupca zamenjanih zelo malo izdelkov. Praviloma so to izdelki, ki jih prodajalci ponujajo na preizkušnjo.

 

Eden takih redkih izdelkov, kjer prodajalci kar tekmujejo, kdo bo dal kupcem boljše pogoje za preizkušnjo, so ležišča, pa naj gre za ležišča iz pene ali lateksa, vzmetnice ali vodne postelje.

 

V Sloveniji praviloma velja, da lahko kupec ležišče vrne v 30 dneh, če z njim ni zadovoljen, in ga zamenja z drugim, ali pa mu prodajalec celo vrne denar. Tako smo v lanski decembrski številki priloge Dela in Slovenskih novic Deloindom brali o certifikatu GDS – garanciji dobrega spanja, ki med drugim prinaša 30-dnevni test: »Preizkušajte ležišče 30 noči. Če z njim ne boste zadovoljni, ga lahko vrnete, mi pa vam bomo vrnili denar.«

 

DOMA-KO d.o.o. Mirna, ki trži spalne sisteme blagovnih znamk Optimo in Austroflex, se je možnosti preizkušanja ležišč odrekel zaradi morebitnega dvoma kupca v izdelek. S tem, ko izdelkov ne ponuja na preizkušnjo, odpade namreč možnost, da bi kupec plačal novo ležišče, ki pa ga ne bi dobil, ker bi ga pred njim nekdo že preizkušal. Prodaji preizkušanih ležišč pa se je odrekel tudi iz higienskih razlogov. Optimo razvija ležišča, ki so enostavna za vzdrževanje (prevleke so praviloma snemljive in pralne do 60 ºC) in primerna za alergike. In prav zaradi možnosti enostavnega vzdrževanja in zahteve kupcev po 'čistem občutku na ležišču' se vedno bolj pogosto tudi v Sloveniji prodajajo ležišča iz pene. Pena je namreč inerten material, in v primerjavi z lateksom je to njegova prednost.

 

Tudi za ležišča velja podobno kot za avtomobile in perilo. Kupec praviloma kupuje novo ležišče, in novega ležišča izrecno niti ne zahteva, ker ga vnaprej pričakuje. Kupec v primeru Optimovih ležišč ve, da bo dobil novo ležišče, ne le zato, ker je pri prevzemu originalno zapakirano, ampak prav zato, ker prodajalec kupcem ne nudi možnosti, da bi Optimova ležišča kdorkoli pred prodajo dobil na preizkušnjo.

 

Optimova ležišča so najbrž edina v Sloveniji, ki jih kupci ne morejo dobiti na preizkušnjo. A tega ne gre razumeti kot Optimovo slabost. Nasprotno. To je Optimova prednost.
 

Ta stran uporablja piškotke. Več
Strinjam seNe strinjam se